Regulamin

Rozdział 1

Postanowienia ogólne

§ 1.

Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:

1)      Cenie – oznacza to wartość brutto uwzględniającą podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy, jeżeli mają one zastosowanie, wyrażoną w złotych polskich, którą Kupujący jest obowiązany zapłacić Sprzedającemu za przedmiot Umowy;

2)      Dniach roboczych – oznacza to dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy ustalonych zgodnie z odrębnymi przepisami;

3)      Dostawcy usług płatniczych – oznacza to wskazane w Sklepie podmioty będące instytucjami płatniczymi w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych, za pośrednictwem których Kupujący może dokonać zapłaty Ceny;

4)      Godzinach roboczych – oznacza to godziny od 7:00 do 15:00 w Dniach roboczych;

5)      Karcie – oznacza to wyodrębnioną graficznie i funkcjonalnie część Sklepu, w której prezentowany jest konkretny Towar oraz informacje o szczegółowych warunkach Umowy;

6)      Kodeks cywilny – oznacza to ustawę z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;

7)      Kupującym – oznacza to osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną, której Kodeks cywilny przyznaje zdolność prawną, korzystającą ze Sklepu;

8)      Formularzu – oznacza to wyodrębnioną graficznie i funkcjonalnie część Sklepu, za pomocą której Kupujący dokonuje wyboru, w oparciu o opcje udostępnione przez Sprzedającego, szczegółowych warunków Umowy;

9)      Koncie – oznacza to prowadzoną przez Sprzedającego dostępną dla osób korzystających ze Sklepu wyodrębnioną przestrzeń sieciową, przeznaczoną do wykonywania różnych czynności związanych z korzystaniem z korzystaniem z Usług elektronicznych, w szczególności do: przeglądania i aktualizowania danych użytkownika, przeglądania historii zamówień dokonanych przez Użytkownika i wykonywania innych czynności.

10)   Konsumencie – oznacza to Kupującego będącego osobą fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;

11)   Koszyku – oznacza to wyodrębnioną graficznie i funkcjonalnie część Sklepu, w której prezentowane są szczegółowe warunki, na których Strony zawierają Umowę;

12)   Sklepie – oznacza to sklep internetowy prowadzony przez Sprzedającego pod adresem www.moonmeble.pl, przy czym zmiana adresu Sklepu nie stanowi zmiany Regulaminu i będzie komunikowana przez Sprzedającego poprzez Sklep;

13)   Subskrypcji– oznacza to Usługę elektroniczną polegającą na wysyłaniu informacji handlowych na temat produktów i usług Sprzedającego lub podmiotów współpracujących ze Sprzedającym za pomocą poczty elektronicznej do Kupujących, którzy wyrazili stosowne zgody na ich otrzymywanie;

14)   Promocji – oznacza to wszelkie działania Sprzedającego, przyczyniające się do wzrostu popytu na Towary i oferowane w Sklepie, przy czym szczegółowe warunki konkretnej Promocji określane są przez Sprzedającego na Karcie, w Koszyku, w ramach Sklepu lub w odrębnym regulaminie tej Promocji;

15)   Przedsiębiorcy na prawach konsumenta – oznacza to osobę fizyczną zawierająca ze Sprzedającym Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego;

16)   Regulaminie – oznacza to niniejszy regulamin;

17)   Stronach - oznacza to Kupującego i Sprzedającego;

18)   Towarze – oznacza to mebel oferowany w Sklepie;

19)   Umowie – oznacza to zawartą pomiędzy Sprzedającym a Kupującym umowę sprzedaży w rozumieniu kodeksu cywilnego, której przedmiotem jest odpłatne przeniesienie przez Sprzedającego na rzecz Kupującego własności określonej liczby Towarów;

20)   Usługach elektronicznych – oznacza to usługi świadczone przez Sprzedającego drogą elektroniczną na podstawie ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;

21)   ustawie o prawach konsumenta – oznacza to ustawę z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;

22)   Sprzedającym – należy przez to rozumieć spółkę D.J. Invest Grzechowiak spółka jawna z siedzibą w Poznaniu (60-113) przy ul. Skalnej 14, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy – Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000901585, posiadająca numer NIP 7792437057, przy czym zmiana którejkolwiek z tych danych nie stanowi zmiany Regulaminu i będzie komunikowana przez Sprzedającego poprzez Sklep;

23)   Regulaminie Konta – oznacza to dokument określający zasady korzystania z Konta oraz innych, funkcjonalności udostępnianych w trybie on-line oraz subskrypcji w celu otrzymywania informacji handlowych, dostępnego pod adresem https://moonmeble.pl/content/regulamin-konta;

24)   Zamówieniu – oznacza to oświadczenie woli Kupującym składane za pomocą Formularza w celu zawarcia Umowy ze Sprzedającym.

§ 2.

Regulamin określa zasady świadczenia przez Sprzedającego Usług elektronicznych oraz zawierania i wykonywania przez Strony Umów.

§ 3.

 O ile nic innego nie wynika z obowiązujących przepisów prawa, zawierając Umowę, Kupujący oświadcza, że zapoznał się z treścią Regulaminu  i ją akceptuje bez zastrzeżeń, a także, że dokument ten w postaci elektronicznej został udostępniony Kupującemu przed zawarciem Umowy w taki sposób, aby mógł on go przechowywać i odtwarzać w zwykłym toku czynności.

§ 4.

Dla uniknięcia wszelkich wątpliwości, zastrzega się, że wypełnienie i przesłanie przez Kupującego Formularza poczytuje się za złożenie oferty w rozumieniu art. 66 i 661 Kodeksu cywilnego, której treść uzupełniają postanowienia Regulaminu, a Umowa zostaje zawarta z chwilą dostarczenia Kupującemu oświadczenia Sprzedającego o przyjęciu Zamówienia. Informacje zawarte w Sklepie, w tym na Kartach, w Formularzach lub w Koszyku mają charakter zaproszenia do zawarcia umowy, zgodnie z art. 71 Kodeksu cywilnego.

§ 5.

Kupujący może zawierać Umowy za pośrednictwem konkretnej upoważnionej przez siebie osoby fizycznej. Domniemywa się, że taka osoba fizyczna została upoważniona przez Kupującego do wszelkich działań podejmowanych w Sklepie, w tym do składania wiążących Kupującego oświadczeń woli. W przypadku gdy do zawarcia Umowy pomiędzy Stronami dojdzie przy użyciu przez Kupującego Usługi elektronicznej Konto wówczas domniemywa się, że osoba fizyczna, która korzysta z takiej Usługi elektronicznej została do tego upoważniona przez Kupującego.

Rozdział 2
Usługi elektroniczne i warunki ich świadczenia

§ 6.

1.     Sprzedający w ramach Sklepu świadczy na rzecz Kupujących następujące Usługi elektroniczne:

1)    Konto;

2)    Formularz;

3)    Subskrypcja.

2.     Wszystkie Usługi elektroniczne świadczone są nieodpłatnie.

§ 7.

Warunkiem korzystania przez Kupującego z Usług elektronicznych jest spełnianie przez sprzęt Kupującego następujących wymagań technicznych niezbędnych do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedający:

1)      dla Usług elektronicznych Konto oraz Formularz– korzystanie z aktualnej wersji jednej z niżej wymienionych przeglądarek internetowych:

a)    Internet Explorer wersja 11 i wyższa,

b)    Microsoft Edge wersja 12 i wyższa,

c)     Firefox wersja 54 i wyższa;

d)    Google Chrome wersja 51 i wyższa,

e)    Safari wersja 10 i wyższa,

f)      Opera wersja 38 i wyższa.

2)    dla Usługi elektronicznej Subskrypcji – wskazane w Regulaminie Konta.

§ 8.

Kupującego w ramach korzystania z Usług elektronicznych obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.

§ 9.

1.     O ile nic innego nie wynika z niniejszego Regulaminu, umowa o świadczenie Usługi elektronicznej Konto jest zawierana i wykonywana w oparciu o Regulamin Konta, który określa także warunki rozwiązywania takiej umowy.

2.     Zawarcie umowy o świadczenie Usługi elektronicznej Konto nie jest niezbędne dla zawarcia Umowy.

3.     Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej Formularz zawierana jest każdorazowo z chwilą dodania do Koszyka pierwszego przedmiotu Umowy i kończy się z chwilą zawarcia Umowy lub zaprzestania korzystania przez Kupującego z tej Usługi elektronicznej przed zawarciem Umowy.

4.     W przypadku zawierania Umowy licencyjnej do korzystania z Usługi elektronicznej Formularz niezbędne jest zawarcie pomiędzy Stronami umowy o świadczenie Usługi elektronicznej Konto.

5.     O ile nic innego nie wynika z niniejszego Regulaminu, umowa o świadczenie Subskrypcji jest zawierana i wykonywana w oparciu o Regulamin Konta, który określa także warunki rozwiązywania takiej umowy.

§ 10.

1.     Kupujący może wszcząć postępowanie reklamacyjne dotyczące Usług elektronicznych. Postępowanie reklamacyjne wszczynane jest na podstawie wniosku złożonego w jeden z następujących sposobów:

1)    pisemnie na adres siedziby Sprzedającego z dopiskiem na kopercie „REKLAMACJA ”

2)    w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: zamowienia@moonmeble.pl.

2.     We wniosku o wszczęcie postępowania reklamacyjnego Kupujący zobowiązany jest wskazać

1)   rodzaj Usługi elektronicznej, której dotyczy reklamacja;

2)   rodzaj i czas wystąpienia nieprawidłowości w działaniu Usługi elektronicznej

3)   dane kontaktowe obejmujące adres poczty elektronicznej użyte w celu skorzystania Usługi elektronicznej;

3.      Sprzedający zobowiązany jest odpowiedzieć na wniosek reklamacyjny Kupującego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jego otrzymania. Odpowiedź na wniosek zostanie przekazana w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej wysłanej na adres Kupującego podany we wniosku o wszczęcie postępowania reklamacyjnego.

 

Rozdział 3

Zawieranie i wykonywanie Umów oraz procedura reklamacyjna

 

§ 11.

1.      W celu zawarcia Umowy Kupujący powinien:

1)    założyć Konto lub zalogować się do Konta, jeżeli już je posiada;

2)    dokonać wyboru Towaru oferowanego w Sklepie w ramach poszczególnych Kart i dodać ten Towar do Koszyka;

3)    wypełnić Formularz;

4)    złożyć Zamówienie.

2.      Sprzedający może wprowadzić dodatkowe wymagania dotyczące warunków wypełniania Formularza i składania Zamówień. O warunkach tych Kupujący zostanie powiadomiony w ramach Karty lub w trakcie wypełniania Formularza albo w trakcie składania Zamówienia.

3.      Każde prawidłowo złożone przez Kupującego i przyjęte przez Sprzedającego Zamówienie otrzymuje unikalny kod pozwalający na identyfikację Zamówienia.

§ 12.

1.      Zamówienie uważa się za złożone prawidłowo, jeżeli w treści Formularza zostaną wprowadzone wszelkie dane pozwalające na prawidłową identyfikację Kupującego, w tym w szczególności numer telefonu kontaktowego i adres poczty elektronicznej oraz wszelkie dane niezbędne do poprawnej realizacji Umowy przez Sprzedającego oraz wystawienia dokumentu księgowego potwierdzającego zawarcie Umowy.

2.      Sprzedający zastrzega sobie prawo do:

1)      weryfikacji danych zawartych w Formularzu;

2)      odmowy przyjęcia Zamówienia;

3)      odstąpienia lub wypowiedzenia Umowy w sytuacjach określonych w obowiązujących przepisach prawa, w wiążących Strony odrębnych regulaminach lub ogólnych warunkach umów albo w sytuacjach określonych w niniejszym Regulaminie.

3.      O odmowie przyjęcia Zamówienia Sprzedający powiadamia Kupującego, przesyłając na adres poczty elektronicznej Kupujący wskazany w Formularzu wiadomość elektroniczną zawierającą stosowne oświadczenie oraz w miarę możliwości przyczynę złożenia tego oświadczenia.

§ 13.

1.      Z zastrzeżeniem odmiennych postanowień Regulaminu z chwilą przyjęcia Zamówienia przez Sprzedającego w trybie określonym w § 4 dochodzi do zawarcia Umowy, której przedmiotem są Towary objęte Formularzem.

2.      O zawarciu Umowy Sprzedający powiadamia Kupującego, przesyłając na adres poczty elektronicznej Kupującego wskazany w Formularzu wiadomość elektroniczną zawierającą potwierdzenie wszystkich istotnych warunków Umowy.

§ 14.

1.     Realizacja przez Sprzedającego Umowy następować będzie w terminie wskazanym na Karcie, w Koszyku, w Formularzu lub wiadomości elektronicznej zawierającej oświadczenie o przyjęciu Zamówienia, o którym mowa w § 4.

2.     Do terminu wskazanego w ust. 1 nie wlicza się dnia, w którym doszło do zawarcia Umowy.

3.     Z przyczyn niezależnych od Sprzedającego termin realizacji Umowy określony zgodnie z ust 1 może ulec przedłużeniu. Sprzedający poinformuje o tym Kupującego telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej, podając przyczynę przedłużenia terminu realizacji Umowy oraz określi nowy termin jej realizacji.

4.     Kupujący niebędący Konsumentem może odstąpić od Umowy, jeżeli Sprzedający pozostaje w zwłoce z wykonaniem Umowy co najmniej o 30 Dni roboczych. Przed odstąpieniem Sprzedający powinien wezwać Sprzedającego w formie pisemnej lub elektronicznej do wykonania Umowy wyznaczając Sprzedającemu dodatkowy termin do wykonania Umowy, nie krótszy niż 30 Dni roboczych.

§ 15.

Szczegółowe warunki realizacji konkretnej Umowy zawarte są na Kartach, w Koszyku lub w Formularzu.

§ 16.

1.     Sposoby dostawy Towarów przez Sprzedającego, w tym terminy i koszty obowiązujące dla konkretnego sposobu dostawy, określone są na Kartach, w Koszyku lub Formularzu.

2.     W przypadku gdy dostawy Towarów realizowane są przy pomocy podmiotów trzecich, Sprzedający od chwili wydania Towaru takiemu podmiotowi nie ponosi odpowiedzialności za dochowanie przez niego terminu dostawy.

3.     Dostawa Usług następuje w sposób wskazany w Warunkach licencji.

 

§ 17.

1.      Sprzedający podaje na Karcie albo w Koszyku:

1)    Cenę Towaru;

2)     koszt dostawy Towaru.

2.     Ostateczne i wiążące Strony Cena oraz pozostałe koszty, jeśli są należne od Kupującego, Sprzedający podaje w wiadomości elektronicznej zawierającej oświadczenie o przyjęciu Zamówienia, o której mowa w § 4. Dotyczy to także sytuacji, gdy ustalenie Ceny oraz pozostałych kosztów następuje w związku z akcją promocyjną prowadzoną przez Sprzedającego w chwili zawarcia Umowy.

3.     Sprzedający może zastrzec, że Kupujący przed zawarciem Umowy powinien dokonać zapłaty Ceny oraz pozostałych kosztów, jeśli są należne od Kupującego, w określonym terminie. W takim przypadku do zawarcia Umowy dochodzi z chwilą uznania rachunku bankowego Sprzedającego pełną kwotą Ceny oraz tychże kosztów. W przypadku bezskutecznego upływu terminu do zapłaty przez Kupującego Ceny oraz kosztów wymienionych w zdaniu poprzedzającym, uznaje się, że Sprzedający odmówił przyjęcia Zamówienia i nie dochodzi do zawarcia Umowy.

4.     Sprzedający zobowiązany jest wystawić Kupującego dokument księgowy potwierdzający zawarcie Umowy.

5.     Dokumenty księgowe oraz faktury pro forma wystawiane i doręczane są Kupującemu w formie elektronicznej, chyba że Sprzedający postanowi inaczej.

§ 19.

1.      O ile nic innego nie wynika ze szczegółowych warunków konkretnej Promocji wówczas:

1)    nie podlega ona łączeniu z innymi Promocjami;

2)    Sprzedający zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian warunków Umów zawieranych w ramach Promocji, w tym zmian Cen;

3)    Sprzedający zastrzega sobie prawo odwołania czy zawieszenia Promocji.

2.      Uprawnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 nie ma wpływu na realizację Umów zawartych przed dokonaniem zmiany warunków Promocji.

§ 20.

1.      Sposób płatności Ceny oraz kosztów za dostarczenie Towarów Sprzedający określa na Karcie lub w Koszyku.

2.      W przypadku gdy według wyboru Kupującego płatność Ceny oraz kosztów za dostarczenie Towarów następuje za pośrednictwem Dostawcy usług płatniczych wówczas Kupujący przed dokonaniem płatności zobowiązany jest zaakceptować regulamin stosowany przez danego Dostawcę usług płatniczych.

 

§ 21.

1.     Sprzedający na zasadach określonych w obowiązujących przepisach prawa ponosi odpowiedzialność wobec Kupującego będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta za brak zgodności Towaru lub Usługi z Umową.

2.     Niniejszym wyłącza się określoną w ust. 1 powyżej odpowiedzialność Sprzedającego wobec Kupującego niebędącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.

 

Rozdział 4

Procedura reklamacyjna

§ 22.

Procedura reklamacyjna opisana w niniejszym rozdziale dotyczy wyłącznie reklamacji Towarów składanych przez Kupujących niebędących Konsumentami.

§ 23.

1.      Reklamacje, o ile możliwość ich złożenia przysługuje Kupującemu, należy składać:

1)     w formie pisemnej na adres siedziby Sprzedającego

2)    w formie wiadomości elektronicznej na adres poczty elektronicznej: zamówienia@moonmeble.pl;

2.     W reklamacji Kupujący zobowiązany jest podać przyczyny jej złożenia, dane dotyczące Umowy sprzedaży, dane identyfikujące Kupującego, adres do doręczeń, numer telefonu, adres poczty elektronicznej oraz opis działań, o których podjęcie przez Sprzedającego Kupujący wnioskuje. W przypadku wad fizycznych Towaru Kupujący zobowiązany jest załączyć do reklamacji dokumentację fotograficzną potwierdzającą powstanie wady.

3.     W przypadku gdy treść reklamacji nie pozwala Sprzedającemu na jej rozpoznanie, Sprzedający przed upływem terminu wskazanego w ust. 4 wezwie Kupującego do jej uzupełnienia w terminie do 7 Dni roboczych od dnia doręczenia wezwania, chyba że jest to niemożliwe. Wezwanie doręcza się Kupującemu w formie wiadomości elektronicznej wysłanej na adres poczty elektronicznej podany w reklamacji, a w razie nie podania tego adresu - w formie pisemnej na adres do doręczeń Kupującego. Nieuzupełnienie reklamacji www. terminie skutkować będzie pozostawieniem jej bez rozpoznania przez Sprzedającego.

§ 24.

1.     Sprzedający zobowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamację Konsumenta lub w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli Sprzedający nie udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, uważa się, że uznał reklamację.

2.     Odpowiedź na reklamację Sprzedający przekazuje Konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku.

§ 25.

W razie uwzględnienia reklamacji Sprzedający podejmie działania wnioskowane przez Kupującego w reklamacji lub działania wynikające z obowiązujących przepisów prawa.

 

Rozdział 4

Postanowienia dotyczące Konsumentów i Przedsiębiorców na prawach konsumenta

 

Oddział 1

Postanowienia ogólne

§ 26.

Przez użyte w niniejszym rozdziale pojęcie Konsumenta należy rozumieć także Przedsiębiorcę na prawach konsumenta, chyba że co innego wynika z postanowień szczególnych.

§ 27.

1.     W zakresie odmiennie nieuregulowanym w niniejszym rozdziale do Umów zawartych pomiędzy Sprzedającym i Konsumentem lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta zastosowanie mają postanowienia Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta oraz Umowy

2.     Stosownie do art. 3 ust. 1 pkt 10 ustawy o prawach konsumenta, przepisów tej ustawy i postanowień Regulaminu wydanych na jej podstawie w odniesieniu do Konsumentów lub Przedsiębiorców na prawach konsumenta, nie stosuje się do Umów, jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta jest zobowiązany do zapłaty Ceny nieprzekraczającej pięćdziesięciu złotych.

§ 28.

Sprzedający oświadcza, że:

1)    w przypadku gdy organizuje Promocję polegającą na sprzedaży wiązanej, w ramach której Sprzedający sprzedaje Konsumentowi – ze względu na łączną wartość Umowy – Towary i po Cenie obniżonej (promocyjnej) lub w gratisie, wówczas Konsument może odstąpić od Umowy jedynie w całości, tj. co do wszystkich Towarów objętych daną Umową, albo wyłącznie w części dotyczącej Towarów oferowanych po Cenie obniżonej (promocyjnej) lub w gratisie;

2)    w przypadku gdy Sprzedający udziela Konsumentowi – ze względu na wartość Umowy równą lub przekraczającą zastrzeżony limit – rabatu, wówczas Konsument, zmniejszając – w związku z wykonaniem prawa odstąpienia od części Umowy – wartość Umowy do poziomu poniżej zastrzeżonego limitu, jest zobowiązany do zapłaty na rzecz Sprzedającego pełnej Ceny (bez uwzględnienia takiego rabatu) Towarów, których odstąpienie nie dotyczy;

3)    w przypadku gdy Konsument chce zrezygnować z Towarów zakupionych po Cenie standardowej w ramach Promocji polegającej na sprzedaży wiązanej, lecz zachować własność Towarów zakupionych po Cenie promocyjnej lub w gratisie, wówczas Konsument powinien zobowiązać się do nabycia w terminie 14 dni pozostałych Towarów po Cenach standardowych, składając oświadczenie woli przyjęcia takiego zobowiązania i wysyłając je na adres poczty elektronicznej: zamowienia@moonmeble.pl lub adres siedziby Sprzedający. Sprzedający niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez niego adres poczty elektronicznej wiadomość potwierdzającą przyjęcie oraz treść zmienionego Zamówienia, a także zawierającą odpowiednią fakturę.

§ 29.

1.     Wszelkie spory pomiędzy Sprzedającym a Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta będą rozstrzygane przez właściwe polskie sądy powszechne, z zastrzeżeniem pouczeń́ zawartych w ust. 2.

2.     Sprzedający informuje, że:

1)    istnieje możliwość́ skorzystania przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń́, w tym w szczególności:

a)    poprzez dobrowolną mediację, prowadzoną przez wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Handlowej oraz ich zamiejscowe oddziały, gdzie:

-         rolę mediatora w sporze pomiędzy Sprzedającym a Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta pełni pracownik ww. inspektoratu, zachowując zasady bezstronności i rzetelności, mając za zadanie m.in. zaproponować́ dostępne sposoby rozwiązania sporu;

-         mediacja odbywa się̨ z udziałem obu stron, bezpośrednio w siedzibie ww. inspektoratu albo w siedzibie Sprzedającego.

- przy czym informacje o  ww. trybie i procedurach rozstrzygania sporów w tym trybie znajdują̨ się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl, w zakładce „Polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich” lub na stronie www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl;

b)    przed stałymi polubownymi sądami konsumenckimi, działającymi przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej, w tym np. przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wielkopolskim Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w Poznaniu, przy czym informacje o tym trybie i procedurach rozstrzygania sporów, znajdują̨ się̨ pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl, w zakładce „Polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich” lub na stronie www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl.

2)    Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może zwrócić́ się o pomoc do powiatowego rzecznika konsumentów, przy czym:

a)    powiatowi rzecznicy konsumentów są zlokalizowani przy starostwach powiatowych, a w przypadku miast na prawach powiatu - urzędach miasta, a ich zadaniem jest udzielania wsparcia merytorycznego, w tym bezpłatnej pomocy prawnej, konsumentom;

b)    więcej informacji znajduje się pod adresem: www.uokik.gov.pl, w zakładce „Polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich” lub na stronie www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl

3)    Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta może poddać spór pod rozstrzygnięcie za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/(Link do innej strony).

 

Oddział 2.

Umowy zawarte na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa

§ 30.

1.     Z zastrzeżeniem ust. 19 Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od Umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni. Bieg terminu do odstąpienia od Umowy rozpoczyna się dla:

1)    Umowy, w wykonaniu której Sprzedający wydaje Towar, będąc zobowiązanym do przeniesienia jego własności – od objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik;

2)     Umowy, która obejmuje wiele Towarów dostarczanych osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części;

3)    pozostałych Umów – od dnia zawarcia Umowy.

2.     Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedającemu oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu, wysyłając go po wypełnieniu na adres poczty elektronicznej zamowienia@moonmeble.pl lub pocztą na adres siedziby Sprzedającego. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

3.     Sprzedający zobowiązany jest:

1)     niezwłocznie przesłać Konsumentowi na podany przez niego adres poczty elektronicznej potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy złożonego w sposób, o którym mowa w ust. 2.

2)    niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru.

4.     Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że:

1)    Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami, albo

2)    Inn sposób okaże się dla Sprzedającego bardziej dogodny, o ile nie powoduje to niedogodności dla Konsumenta.

5.     Jeżeli Sprzedający nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta, Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

6.     Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedający, Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

7.     Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.

8.     Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.

9.     Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umów, o których mowa w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, a w szczególności od Umowy której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta albo służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.

 

 

Oddział 3

Umowy zobowiązujące do przeniesienia własności Towaru

§ 31.

1.     Sprzedający ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedający, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.

2.     Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.

3.     Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać opis reklamacji oraz dokument potwierdzający nabycie reklamowanego Towaru (np. kopia dokumentu księgowego, potwierdzenie przelewu z rachunku bankowego itp.). Reklamacja może być przesłana za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: zamowienia@moonmeble.pl lub pisemnie na adres siedziby Sprzedającego, z dopiskiem „reklamacja”.

4.     Sprzedający może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy. Sprzedający może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedającego.

5.     Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedającego, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedającego uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z Umową, wartość Towaru zgodnego z Umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową.

6.     Sprzedający dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedający.

7.     Konsument udostępnia Sprzedającemu Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedający odbiera od Konsumenta Towar na swój koszt.

8.     Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu Ceny albo odstąpieniu od Umowy, jeżeli:

1)    Sprzedający odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową zgodnie z ust. 4;

2)    Sprzedający nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową zgodnie z ust. 6;

3)    brak zgodności Towaru z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedający próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową;

4)    brak zgodności Towaru z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie Ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w ust. 4 lub 6;

5)    z oświadczenia Sprzedającego lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.

9.     Obniżona Cena musi pozostawać w takiej proporcji do Ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową.

10.  Sprzedający zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia Ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu Ceny.

11.  Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z Umową jest nieistotny.

12.  Jeżeli brak zgodności z Umową dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie Umowy Konsument może odstąpić od Umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z Umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z Umową.

13.  W razie odstąpienia od Umowy Konsument niezwłocznie zwraca Towar Sprzedającego na koszt Sprzedającego. Sprzedający zwraca Konsumentowi Cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.

14.  Sprzedający dokonuje zwrotu Ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że:

1)    Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami, albo

2)    Inn sposób okaże się dla Sprzedającego bardziej dogodny, o ile nie powoduje to niedogodności dla Konsumenta.

 

Oddział 3

Postanowienia dotyczące Przedsiębiorców na prawach konsumenta

§ 32.

1.      W przypadku gdy Przedsiębiorca na prawach konsumenta, zawierając ze Sprzedającym Umowę złoży w jakiejkolwiek formie oświadczenie, że dana Umowa jest bezpośrednio związana z jego działalnością gospodarczą lecz nie posiada ona dla niego charakteru zawodowego, wówczas:

1)       w stosunku do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta nie mają zastosowania te postanowienia Umowy lub Regulaminu, które zgodnie z art. 3851-3853 Kodeksu cywilnego stanowią niedozwolone postanowienia umowne, a w razie sprzeczności treści Umowy z Regulaminem, umowy Strony są związane Umową;

2)       w przypadku gdy Umowa ma jednocześnie charakter umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów Ustawy, Przedsiębiorcy na prawach konsumenta przysługuje prawo odstąpienia od Umowy na warunkach przewidzianych w Umowie lub Regulaminie, a jeśli nie zawierają one takich warunków lub są one sprzeczne z Ustawą wówczas prawo to przysługuje na warunkach wskazanych w rozdziale 4 ustawy o prawach konsumenta;

2.     Niniejszym wyłącza się odpowiedzialność Sprzedającego wobec Przedsiębiorcy na prawach konsumenta z tytułu rękojmi za wady fizyczne lub prawne, chyba że z postanowień Umowy lub Wzorca wynika co innego.

3.     Za wyjątkiem postanowień rozdziału 4 ustawy o prawach konsumenta, pozostałe postanowienia tej ustawy nie mają zastosowania do Umowy zawartej pomiędzy Sprzedającym a Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.

4.     Wzór oświadczenia o odstąpieniu, o którym mowa w § 1 pkt 2. Został zamieszczony w załączniku nr 2 do Regulaminu.

 

Rozdział 5

Postanowienia końcowe

§ 33.

O ile przepisy prawa bezwzględnie obowiązującego nie stanowią inaczej, wszelkie spory dotyczące Umów zawartych na podstawie Regulaminu pomiędzy Sprzedającym a Kupującym rozstrzygają sądy powszechne właściwe dla siedziby Sprzedającego.

§ 34.

Kwestie dotyczące ochrony danych osobowych regulowane są w Polityce Prywatności, dostępnej pod adresem: https://moonmeble.pl/content/polityka-prywatnosci.

§ 35.

Regulamin dostępny jest w wersji elektronicznej na stronach Sklepu.

§ 36.

1.     Zmiana niniejszego Regulaminu może nastąpić z ważnych przyczyn, w tym o charakterze technicznym, prawnym oraz zmianą zasad sprzedaży Towarów.

2.     Sprzedający zamieści informację o zmianie Regulaminu w Sklepie oraz poinformuje bezpośrednio Kupującego o jego zmianie wysyłając do nich wiadomość na wskazany przez Kupującego adres poczty elektroniczne lub poprzez zamieszczenie informacji bezpośrednio na Koncie.

§ 37.

Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 lutego 2023 r. i dotyczy Umów zawartych w tym dniu i po tym dniu.